Головна » Файли » Трудове навчання

Методичні рекомендації до проекту. 7 клас
[ Викачати з сервера (85.0 Kb) ] 13.11.2012, 19:18
Методичні  рекомендації до проекту. 7 клас На «Проект» у програмі відво­диться 18 год. Існує традиційний розподіл годин на цей розділ: б год — на теоретичну частину; 10 год — на практичне виконан­ня завдання і 2 год — на захист проектів. Такий розподіл годин має свої позитивні сторони, але також існують і недоліки. Основні з них — багато часу йде на пояс­нення цілей і завдань розділу. Се­микласникам важко сприймати теоретичну частину проекту, а саме — по 1,5 год три заняття по­спіль. У пропонованих рекомендаці­ях розподіл годин — поурочний, що, в першу чергу, полегшує розу­міння дітьми цілей, поставлених перед ними, по-друге, заняття (2 уроки) складається з двох час­тин — теоретичної і практичної. Пропонований розподіл годин за темою «Проект»:   № з/п Тема заняття К-ть год 1 Вступне заняття 2 2 Історія виникнення виробу 2 3 Моделі-аналоги виробу 2 4 Вибір виробу 2 5 Складання технологічної карти виробу 2 б Економічне обґрунтування проекту 2 7 Екологічне обґрунтування проекту 2 8 Реклама. Підготовка проекту до захисту 2 9 Захист проекту 2 Усього 18 КОРОТКИЙ ЗМІСТ ЗАНЯТЬ 1. Вступне заняття Пояснюються цілі і завдання проекту, його мотивація, актуа­лізація опорних знань та життє­вого досвіду учнів, демонструються проекти, виконані учнями 7-х класів минулого року. Пові­домляється план виконання проекту (із записом у робочий зошит), перелік можливих варі­антів виробів (обов'язково!). Наприклад: Іграшки, скриньки, органайзери, вішалки, світильники, кубки, полиці під телефон, матрьошки, свічники, вази, пасхальні яйця, ку­хонне начиння, рамки під фото, полиці під квіти, стільці, меблі, ручки для дверей, тарілки, булави, полиці під взуття, підставки під книги або диски, замки, інстру­менти, повітряні змії, інвентар, моделі, що рухаються, зброя, де­коративний орнамент, трансформери, ляльковий театр тощо. Учитель пояснює учням, яки­ми бувають види проектів: 1. За характером пошуковоїдіяльності: •дослідницькі; •творчі; •інформаційні. 2.   Залежно від кількості учасників: •індивідуальні; •парні; •групові. 3. Залежно від навчальних дисциплін: •монопредметні; •міжпредметні; •надпредметні. 4. За терміном виконання: •короткострокові (день — тиждень); •середньострокові (тиждень — місяць); •довгострокові (до року). •Учням пропонується визначи­ти, який за терміном проект вони виконуватимуть. Обговорюється складність виконання майбутнього проекту, оформлення його те­оретичної частини. У процесі бе­сіди вчитель має спонукати учнів до активної участі в обговоренні цього питання, що викликатиме позитивні емоції у дітей. •Домашнє завдання Дітям пропонується вибрати нескладний за виготовленням об'єкт проекту. Історія виникнення ви­робу Починаючи з цього заняття, усі подальші складаються з двох час­тин — теоретичної і практичної. Теоретична частина Після організаційного момен­ту учням пропонується подиви­тись у робочий зошит і відповісти на запитання: «Чим ми сьогодні займатимемося згідно з «Планом проекту». З досвіду минулого року ви­дно, що ця тема є найскладнішою для учнів. Вони не знають, де бра­ти інформацію про той чи інший об'єкт праці. Тому головним за­вданням учителя є дохідливо, не роблячи з цього проблеми (щоб не «відбити» інтерес до проекту), пояснити, де знайти інформацію (Інтернет, книги, журнали, розпо­віді вчителів, батьків, знайомих...), у якому обсязі (кількість сторінок) виконати цю частину проекту. Учитель обов'язково наводить приклад історії виникнення одно­го з аналогів виробу. Практична частина Учням пропонується придума­ти виріб, який вони хотіли б зро­бити (не обмежуючи їх фантазію), і намалювати його в зошиті. За­лежно від складності виробів учи­тель вирішує, скільки таких моделей-аналогів має бути в зо­шиті у кожного учня. Домашнє завдання Знайти історію вибраного ви­робу (об'єкта) й оформити її на ар­куші паперу формату А4. Угорі ар­куша написати «Історія виник­нення...», на зворотному боці —прізвище та клас, укласти його у файл і принести на наступне заняття. Домашнє завдання учні зда­ють учителеві. Учитель збирає матеріали учнів на кожному уро­ці. Таким чином відбувається на­копичення матеріалів проекту. 3.Моделі-аналоги виробу. Теоретична частина   , Відбувається обговорення вибраних об'єктів кожного (!) учня,    . його доцільність, необхідність, цікавість, складність виконання тощо. Пропонуються об'єкти учням, які вони вдома не змогли вибрати. Об­говорюються моделі-аналоги виро­бу і заносяться в робочий зошит. Практична частина Складається з роботи учнів, в основному з робочим зошитом, де виконуються попередні ескізи, малюнки варіантів майбутнього  виробу. Визначається  кількість  матеріалу. Індивідуальне обговорення з учнями того матеріалу, з якого буде виконано виріб або деталь, де можна знайти матері­ал, якщо його немає в наявності в майстерні, тощо.    Домашнє завдання            У кінці заняття вчитель пояснює, що ескізи, малюнки, фото­графії (якщо такі будуть) учні повинні перенести на аркуш паперу формату А4, на якому вгорі написати «Можливі варіанти виробу» чи «Моделі-аналоги». 4.Вибір виробу Теоретична частина Кожен учень визначає (за до­помогою вчителя) той об'єкт, який він виготовлятиме. Практична частина           Учні   виконують   креслення    і об'єкта в зошиті (або відразу на аркуші паперу А4). Вибирають за­готовки, роблять розмітку. Матеріал для проекту можна використовувати будь-який: від  пластиліну, паперу і текстильних матеріалів до будівельних матеріалів (екологічно чистих). Домашнє завдання Принести аркуш паперу (А4) з кресленням виробу, з написом «Вибраний виріб». 5.    Складання технологічної  карти виробу. Теоретична частина Учитель дає алгоритм скла­дання технологічної карти. Наво­дить приклади складання техно­логічної карти практично всіх (!) майбутніх виробів. Учні роблять необхідні записи в зошитах. Практична частина Учні починають виготовлення виробу за технологічними кар­тами. Домашнє завдання Перенести технологічну карту із зошита на аркуш паперу фор­мату А4, підписати «Технологіч­на карта» і принести на наступ­не заняття. 6.                  Економічне обґрунтування .Теоретична частина Учитель наводить приклади економічних розрахунків. Пояс­нює виконання економічного об­ґрунтування. Дає розцінки тих матеріалів, які учні застосовува­тимуть під час виготовлення ви­робу (об'єкта). Учні в робочих зо­шитах самостійно виконують роз­рахунок. Або виконують його вдома, маючи для цього всі дані. Практична частина Продовжується подальше ви­конання учнями проекту. Домашнє завдання На аркуші паперу формату А4 виконати економічне обґрунту­вання, підписати і принести на наступне заняття. 7.                  Екологічне обґрунтування.  Теоретична частина Учитель пояснює цілі і завдання екології, необхідність екологічного обґрунтування. Наводить прикла­ди екологічних обґрунтувань. З кожним учнем конкретно обговорює його екологічний розраху­нок. Учні записують у зошит тези. Практична частина Продовжується практична ро­бота над об'єктом (виробом). Домашнє завдання Принести виконане на аркуші паперу формату А4 екологічне обґрунтування проектованого виробу, а також чистий аркуш та­кого самого формату. 8. Реклама. Підготовка про­екту до захисту Теоретична частина У процесі бесіди з учнями об­говорюються види, цілі, призна­чення та оформлення реклами. Учитель або учні наводять при­клади реклами виробів. Підбиваються підсумки збору документації з проекту. З арку­шів, зібраних учителем, кожен учень формує свою теку, оформ­ляє титульний аркуш. Обговорю­ються недоліки щодо накопичен­ня й оформлення теоретичної частини проекту кожного учня. Оголошуються умови захисту проекту. Практична частина Завершується практична ро­бота над об'єктом (проектом). Домашнє завдання Придумати рекламу свого ви­робу й оформити її на аркуші па­перу формату А4. 9. Захист проекту Захист проектів може прохо­дити в будь-якій формі — від короткого й «сухого» представлен­ня виробу до міні театральних постановок. У момент захисту учень може використовувати теку з теоретич­ною частиною свого проекту. Бажано мати на цьому занятті відеокамеру. Це, по-перше, на­строює дітей на серйозність захо­ду, по-друге, дасть можливість ді­тям учитися виступати публічно. Після захисту проекту бажано кожного учня похвалити. Висновок Такий великий проект учні 7-х класів виконуватимуть упер­ше, і як кожен учень буде стави­тися до виконання проектів у своєму подальшому навчанні, за­лежить від учителя.
Категорія: Трудове навчання | Додав: drf
Переглядів: 800 | Завантажень: 79 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: